دانلود تحقیق درمورد مختصري در معرفي شيخ بهايي

دانلود تحقیق درمورد مختصري در معرفي شيخ بهايي

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد مختصري در معرفي شيخ بهايي

با دانلود تحقیق در مورد مختصري در معرفي شيخ بهايي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مختصري در معرفي شيخ بهايي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مختصري در معرفي شيخ بهايي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مختصري در معرفي شيخ بهايي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

مولف كتاب يا رساله (تحفه حاتمي ) بهاءالدين محمد عاملي معروف به « شيخ بهائي » فرزند شيخ عزالدين حسيني بن عبد الصمد از علماي بزرگ جبل عامل لبنان است كه گاهي او را جبلي و گاه جبعي ( كه احتمالاً مخفف جبل عامل است ) عنوان داده اند .

نسب شيخ بهائي به حارث بن عبدالله اعور همداني ( متوفي به سال 65 هـ . ق ) صحابي خاص و معروف حضرت علي بن ابي طالب عليه السلام مي رسد كه در قرن اول هجري در نتيجه سختگيريهاي عمال بني اميه خانواده او از يمن به لبنان ، كه پس از مدينه دومين مركز تجمع شيعيان محسوب مي شد نقل مكان كردند . بهاء الدين محمد ( شيخ بهائي ) به سال 953 هجري قمري در شهر بعلبك متولد شد و در كودكي همراه خانواده اش به ايران مهاجرت كرد و در ايران نخست در محضر پدرش و سپس در محضر اساتيد حوزه علميه قزوين و اصفهان به تحصيل علم پرداخت و در علم حديث و تفسير و فقه و ادبيات عرب سرآمد اقران گشت .

علوم رياضي را از بزرگترين دانشمند زمان خويش مولا علي مذهب و مولانا افضل قايني كسب كرد و آنگاه به تأليف و تصنيف كتب و رسائل مفيد و ارزشمند در رشته هاي مختلف علوم و قشون پرداخت و بيش از هشتاد اثر علمي و فقهي و ادبي از خود برجاي گذاشت .

شيخ بهائي در اكثر علوم عصر خويش به درجة استادي نائل گشت و آثار برجاي مانده از او همه حكايت از تبحر استادي و جامعيت او مي كنند .

با آنكه گرفتار مشاغل دولتي بود و به قول اسكندر بيك منشي « وكالت حلاليات و تصدي شرعيات اصفهان با او بود » در عين حال هيچ گاه از تحقيق و تحرير و تدريس غافل نبود و شيفتگان دانش از اطراف و اكناف عالم براي كسب فيض و تحصيل علم به محضر او روي مي آورند بطوري كه مي توان گفت اكثر علما و فضلا و رجال علمي و ديني و سياسي دوران بعد از شيخ بهائي مانند :               ملا محمد تقي مجلسي ، نظام الدين قريشي ، ملامحسن فيض كاشاني ، ميرزا رفيع الدين نائيني ، صدرالمتأهلين ، ملا محمد باقر سبزواري و دهها عالم ديگر كه ذكر اسامي آنان از حوصلة اين مقال بيرون است همه از شاگردان اويند .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر