دانلود تحقیق درمورد مدیریت سازمان

دانلود تحقیق درمورد مدیریت سازمان

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد مدیریت سازمان

با دانلود تحقیق در مورد مدیریت سازمان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مدیریت سازمان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مدیریت سازمان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مدیریت سازمان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:22 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه :

 

انسان موجودي اجتماعي است ،بطوريكه بدون ارتباط با اجتماع (اعم از اجتماعات حاضر و يا اجتماعات تاريخي و گذشته كه با استفاده از تجربيات آن زندگي انسان نمود پيدا مي‌كند .) مفهوم زندگي بشر از بين مي‌رود و حيات او با زيست حيوانات پست تفكيك ناپذيرمي‌شود ،به هر حال زندگي در اجتماع ،آدمي را به موجود سازماني تبديل كرده است : و او براي ادامة حيات بشري ناگزير است در اجتماعات متعددي از قبيل : خانواده ، مدرسه، سازمانهاي توليدي و جامعه عضويت و شركت داشته باشد . و با توجه به تاثير مطالعات مربوط به دانش مديريت در شكل‌گيري و دوام سازمانهاي اجتماعي، اقتصادي،اداري، سياسي، آموزشي و ...  مي‌توان نتيجه گرفت كه انسان معاصر در طول زندگي خود به دانش مديريت متكي است وبراي بهتر زيستن (اداره صحيح
سازمانها )گريزي جز روي كرد به مديريت و مطالعة آن نمي‌باشد . نارساييهايي مربوط به مديريت نه تنها كاركرد سازمانها را مختل و در سازمان زندگي معاصر بشر اختلال ايجاد مي‌كند ، بلكه همچنين موجب مي‌شود بر اثر عدم كارايي سازمانها و يا حتي پاشيدگي آنها تلاشهاي  افراد بشر بطور صحيح و اصولي پيوند نخورد و كوششهاي آدمي در سازماندهي جوامع به هدر رود و نيروي انساني به عنوان گرانبهاترين سرمايه پايمال گردد .

     فراموش نكنيم كه باروي كوششهاي توليدي بر اساس نيروي انساني استوار است  . و منابع ديگر از قبيل سرمايه، تكنتولوژي و يا بهره‌برداري از منابع زمين به نوبه خود به تلاشهاي نيروي انساني بستگي دارد .

بطوريكه امروزه اقتصاددانان از اين قبيل منابع ثانوي بعنوان (( كار متبلور ))‌ياد مي‌كنند هدر دادن نيروي انساني بر اثر سوء مديريت يكي از مسائل زمان ما بشمار مي‌آيد و اين مشكل به ويژه در كشورهاي جهان سوم جنبه حادي به خود گرفته است . با تأمل در اين نكته در مراجعه به آمارها حكايت از آن دارد كه كشورهاي جهان سوم از نيروي انساني خود استفاده بهينه بعمل نمي‌آورند . و تلاشهاي نيروي انساني در اين جوامع عمدتاً‌ بر تفكر و برنامه‌ريزي متكي نيست و مديريت توانائي براي سازماندهي به نيروي انساني كشورهاي توسعه نيافته وجود ندارد .

(( بنتهام ))[1] با تأكيد بر گرايش طبيعي آدمي بسوي لذت‌جويي، درصدد است انگيزه فعاليت بيشتر را به مديران بشناساند و با يادآوري ضرورت ايجاد انگيزة طبيعي و گرايش مطابق آدمي مديران را در سازماندهي و مديريت راهنمايي مي‌كند .

     (( انگيزه همة اعمال انسان تنها براي كسب لذت و احتراز از درد است . ... )) اشاره‌اي كه آنرا مي‌توان به يك برداشت مديريتي در سازمان تعبير كرد .

     در اوايل قرن حاضر (( فردريك تيلر ))[2] كه از وي به عنوان بنيانگذار مديريت علمي ياد مي‌كنند در كتاب خود تحت عنوان (( اصول مديريت علمي )) مد نظر قرار مي‌دهد و از تشويق مالي بعنوان انگيزة ايجاد فعاليت بيشتر در نزد كاركنان ياد مي‌كند كه در جهت اعمال مديريت اصولي و مؤثر از تشويق مالي به منظور برقراري انضباط در سازمانها استفاده شود و كوشش به عمل آيد تا با توسل به روشهاي منظم ( نظم‌كاري ) بازدهي كاركنان افزايش مي‌يابد .

     (( هانري فايول ))[3] در اثر معروف خود تحت عنوان : (( مديريت صنعتي و عمومي )) كه در سال 1916 منشر شد با تأكيد بر وظايف مديريت‌هاي تصميم‌گيرنده در شناسايي كاركردها و وظايف بطور تلويحي ضرورت آگاهيهاي روانشناختي مديران را يادآوري مي‌كند در دهة دوم و سوم قرن حاضر مطالعة رفتار كاركنان سازمان و تأثير آن در افزايش توليد بيشتر و بهتر مورد توجه قرار گرفت . بررسيهاي تجربي نشان داد كه برقراري ارتباط صحيح با كاركنان سازمان و توجه به وضعيت رواني آنان از طريق تقويت روحيه، تأثير بيشتري در افزايش بازدهي كاركنان دارد .



[1] Jezmey Beutham

2- Fredrich W.Taylor  (1856-1915)          

3-(1841-1925) Henry Fayol

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر