دانلود تحقیق درمورد خفگی

دانلود تحقیق درمورد خفگی

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد خفگی

با دانلود تحقیق در مورد خفگی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق خفگی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق خفگی ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد خفگی

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:115 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

خفگی ـ به صورتهای زیر ممکن است صورت وقوع یابد و در اثر نرسیدن اکسیژن به مراکز حیاتی موجب مرگ می­شود.

الف ـ انسداد مجاری تنفسی که به سه صورت زیر اتفاق می­افتد:

1ـ انسداد مجاری تنفسی در اثر ورود اشیاء یا اجسام خارجی به داخل حنجره و نای یا گرفتگی حنجره در اثر بیماریهای مختلف (اسپاسم) و یا خیز شدید حنجره در اثر بیماریها، حساسیتها و التهاب مجاری تنفسی، در اثر عوامل میکروبی یا عکس­العملهای حساسیتی و تورم حاد آن در اثر عوامل گوناگون، که همه آنها باعث انسداد راههای تنفسی از داخل می­گردند.

2ـ جلوگیری از بازشدن ریه­ها هنگام دم در اثر تجمع مایع فراوان در حفره­های جنبی و یا ورود هوا در اثر پاره شدن ریه به فضای جنبی، که موجب فشار شدید به ریه­ها شده و مانع باز شدن آنها می­گردد. فشار به قفسه سینه در اثر انبوهی جمعیت­ها، که در ورزشگاه­ها یا سالنهای پرجمعیت هنگام خروج اضطراری فراوان دیده می­شود و زیر آوار ماندن و نظائر آن و مخصوصاً در نوزادانی که در کنار پدر و مادر استراحت می­نمایند و در اثر غفلت یا غلطیدن آنان بروی سینه نوزاد، اغلب حوادث مرگبار از این طریق، مشاهده می­شود.

3ـ خفه­کردگی در اثر فشار به گردن از خارج با بند یا در اثر دارآویختگی یا در نتیجه فشار به گردن و گلو با بند یا با دست و گرفتن دهان و بینی با دست یا دستمال.

ب ـ بدون انسداد مجاری تنفسی ـ که به صور پنجگانه زیر به وقوع می­پیوندد:

1ـ فلج مرکز تنفسی در پیاز مغز تیره و یا فلج عضلات و اعصاب تنفسی در اثر شوک الکتریکی، ضربه، بیماری و مواد داروئی مانند مواد مخدر.

2ـ کم شدن اکسیژن محیط و نرسیدن اکسیژن کافی به بافتها.

3ـ استنشاق گازهای بی­خاصیت، که بدون آنکه مسموم کننده باشد در اثر نبودن اکسیژن در آن، باعث مرگ می­گردد مانند خفگی در چاهها یا آب انبارهای متروک.

4ـ مسمومیت سلولی ناشی از مواد سمی مانند سیانور.

5ـ عواملی که موجب جلوگیری از انتقال اکسیژن به وسیله خون گردد مانند مسمومیت با گاز زغال.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر